De apotheek verzorgt de levering van geneesmiddelen, gezondheids- en thuiszorgartikelen in combinatie met voorlichting, farmaceutische patientenzorg en medicatiebegeleiding. De apotheek controleert of uw geneesmiddelen samen gebruikt kunnen worden en of de geneesmiddelen gebruikt kunnen worden bij uw ziektebeeld(en). Om uw dossier volledig bij te kunnen houden en alle controles goed te kunnen uitvoeren, is het belangrijk dat u ons op de hoogte houdt van alle wijzigingen in uw medicatie die u met de arts bespreekt. Wij leggen uw persoonsgegevens en medicijngebruik vast in de computer om deze controles adequaat te kunnen uitvoeren.
Over Ons
Wat doet de apotheek?
Team
Bij Apotheek Den Hoorn werken naast 9 gediplomeerde apothekersassistenten ook bezorgers en algemeen ondersteunend personeel. De dagelijkse leiding is in handen van vier apothekers:
- Mw. Drs. G.K. Kooyman van Guldener (BIG-nr. 19026908717)
- Hr. Drs. A.H.P. Kooyman van Guldener (BIG-nr. 29026936317)
- Mw. Drs. T.X.T. Le-Nguyen (BIG-nr. 19053398717)
- Mw. Drs. I. Pronk - Dagostin (BIG-nr. 19916661817)
Het afhalen van medicijnen
Voor de meeste medicijnen die u in de apotheek kunt krijgen, heeft u een recept nodig. Apotheek Den Hoorn maakt onderscheid tussen enerzijds spoedeisende en nieuwe medicatie, en anderzijds herhaalmedicatie.
Als u met een recept komt voor spoedeisende medicatie, of voor u nieuwe medicatie dan kunt u de medicijnen meestal direct meekrijgen.
Recepten voor chronische medicatie zijn over het algemeen binnen 2 werkdagen klaar om afgehaald te worden. Middels ons track & trace systeem informeren wij u wanneer uw medicatie klaar staat. Wilt u gebruik maken van deze service dan kunt u uw e-mail adres en/of 06-nummer aan ons doorgeven via het contactformulier op onze website.
Herhaalrecepten
Apotheek Den Hoorn streeft ernaar om iedereen goed en snel te helpen. Om de wachttijden in de apotheek zo kort mogelijk te houden, verzoeken wij u om herhaalrecepten tijdig in te leveren. Dit kan zowel via deze website (zie Herhaalrecepten in het menu aan de linkerkant) als door gebruik te maken van de 'Herhaalreceptenbussen'.
In Den Hoorn hangt de herhaalreceptenbus in de hal van Apotheek Den Hoorn.
In Schipluiden is de herhaalreceptenbus opgehangen bij Keenenburgweg 4.
Middels ons track & trace systeem informeren wij u wanneer uw medicatie klaar staat. Wilt u gebruik maken van deze service dan kunt u uw e-mail adres en/of 06-nummer aan ons doorgeven via het contactformulier op onze website.
Terug brengen oude medicijnen
Oude medicijnen kunnen zonder doos en bijsluiter ingeleverd worden bij de apotheek ter vernietiging. Injectienaalden kunnen worden aangeboden in een naaldencontainer. Deze is verkrijgbaar bij de apotheek.
Het betalen van medicijnen
De rekeningen van medicijnen die op recept zijn voorgeschreven en die vergoed worden, kunnen wij maandelijks rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar toesturen; mits wij een contract hebben met de desbetreffende zorgverzekeraar.
Wat als ik vragen heb?
Bij de apotheek kunt u terecht voor professioneel advies. De apothekersassistenten of een van de apothekers helpen u graag.
Als u meer informatie over een onderwerp wenst, kunt u terecht op www.apotheek.nl
Indien u waarde hecht aan privacy zijn in de apotheek twee aparte spreekkamers aanwezig waar naast het voeren van een gesprek ook instructies gegeven kunnen worden.
Tot slot
Wij proberen zo zorgvuldig mogelijk te werken. Maar als u opmerkingen, wensen of klachten heeft, dan vernemen wij deze graag van u. Kijk hiervoor bij Contact in het menu voor meer informatie.