Over Ons

Wat doet de apotheek?

De apotheek verzorgt de levering van geneesmiddelen, gezondheids- en thuiszorgartikelen in combinatie met voorlichting, farmaceutische patientenzorg en medicatiebegeleiding. De apotheek controleert of uw geneesmiddelen samen gebruikt kunnen worden en of de geneesmiddelen gebruikt kunnen worden bij uw ziektebeeld(en). Om uw dossier volledig bij te kunnen houden en alle controles goed te kunnen uitvoeren, is het belangrijk dat u ons op de hoogte houdt van alle wijzigingen in uw medicatie die u met de arts bespreekt. Wij leggen uw persoonsgegevens en medicijngebruik vast in de computer om deze controles adequaat te kunnen uitvoeren.

 

 

 

 

↑ Naar Boven

Team

Bij Apotheek Den Hoorn werken naast 10 gediplomeerde apothekersassistenten ook bezorgers en algemeen ondersteunend personeel. De dagelijkse leiding is in handen van vier apothekers:

  • Mw. Drs. G.K.   Kooyman van Guldener
  • Hr.  Drs. A.H.P. Kooyman van Guldener
  • Mw. Drs. T.X.T. Le-Nguyen
  • Mw. MSc I. Pronk - Dagostin

↑ Naar Boven

Het afhalen van medicijnen

Voor de meeste medicijnen die u in de apotheek kunt krijgen, heeft u een recept nodig. Apotheek Den Hoorn maakt onderscheid tussen enerzijds spoedeisende en nieuwe medicatie, en anderzijds herhaalmedicatie.

Als u met een recept komt voor spoedeisende medicatie, of voor u nieuwe medicatie dan kunt u de medicijnen meestal direct meekrijgen.

Recepten voor chronische medicatie zijn meestal de volgende werkdag klaar om afgehaald te worden. Middels ons track & trace systeem informeren wij u wanneer uw medicatie klaar staat. Wilt u gebruik maken van deze service dan kunt u uw e-mail adres en/of 06-nummer aan ons doorgeven via het contactformulier op onze website.

↑ Naar Boven

Herhaalrecepten

Apotheek Den Hoorn streeft ernaar om iedereen goed en snel te helpen. Om de wachttijden in de apotheek zo kort mogelijk te houden, verzoeken wij u om herhaalrecepten tijdig in te leveren. Dit kan zowel via deze website (zie Herhaalrecepten in het menu aan de linkerkant) als door gebruik te maken van de 'Herhaalreceptenbussen'.

In Den Hoorn hangt de herhaalreceptenbus in de hal van Apotheek Den Hoorn.

In Schipluiden is de herhaalreceptenbus opgehangen bij Keenenburgweg 4. 

Middels ons track & trace systeem informeren wij u wanneer uw medicatie klaar staat. Wilt u gebruik maken van deze service dan kunt u uw e-mail adres en/of 06-nummer aan ons doorgeven via het contactformulier op onze website.

  

 

 

↑ Naar Boven

Het betalen van medicijnen

De rekeningen van medicijnen die op recept zijn voorgeschreven en die vergoed worden, kunnen wij maandelijks rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar toesturen; mits wij een contract hebben met de desbetreffende zorgverzekeraar. 

Lees meer: Het betalen van medicijnen

↑ Naar Boven

Wat als ik vragen heb?

Bij de apotheek kunt u terecht voor professioneel advies. De apothekersassistenten of een van de apothekers helpen u graag. Daarnaast beschikken wij over een folderassortiment wanneer u informatie over een bepaald onderwerp wenst.

Indien u waarde hecht aan privacy zijn in de apotheek twee aparte spreekkamers aanwezig waar naast het voeren van een gesprek ook instructies gegeven kunnen worden.

↑ Naar Boven

Tot slot

Wij proberen zo zorgvuldig mogelijk te werken. Maar als u opmerkingen, wensen of klachten heeft, dan vernemen wij deze graag van u. Kijk hiervoor bij Contact in het menu voor meer informatie.

↑ Naar Boven