Service

Haal uw medicijnen af wanneer u dat wilt, zonder wachtrij en ook buiten openingstijden

Via onze 24-uurs uitgifteautomaat kunt u 7 dagen in de week uw medicatie afhalen.

Hoe werkt het?

Als uw medicatie klaarstaat, krijgt u van de apotheek, via een SMS of email, een code. Met deze code kunt u de deur van de hal openen en ook uw medicijnen uit de uitgifteautomaat 'pinnen'. Voor medicatie die betaald moet worden, heeft de uitgifteautomaat een gewoon PIN-apparaat. Na ontvangst van de code kunt u gedurende 3 dagen 24 uur per dag de medicatie ophalen.

Welke medicatie kan niet via de automaat?

  • Medicatie die u voor het eerst krijgt (of waarvan de vorige uitgifte langer dan een jaar geleden is)
  • Koelkast artikelen
  • Verpakkingen groter dan een schoenendoos (overleg dit eventueel met een apotheek medewerker)

 

Hoe kan ik hiervan gebruik maken?

Op de balie ligt een formulier klaar. Vul het formulier in en geef het aan een apotheekmedewerker. 

Onze medewerkers staan u graag te woord als u nog vragen of opmerkingen heeft.

 

↑ Naar Boven

Medicijngesprek

Slikt u veel?

Gebruikt u veel medicijnen? Dan kan er wel eens iets fout gaan. En dat kan tot allerlei ongemakken leiden, zoals ongewenste bijwerkingen.
Om problemen te voorkomen, is er het medicijngesprek. Dat is een gesprek met uw apotheker over alle medicijnen die u gebruikt. Dat gesprek is gratis.

Als uit het gesprek blijkt dat een gesprek niet voldoende is kunt u samen met de apotheker besluiten voor een Medicatiebeoordeling. Dan neemt de apotheker ook contact op met de verschillende voorschrijvers om bepaalde problemen aan te kaarten en op te lossen. Dit kan leiden tot een ander medicijngebruik. Zo'n Medicatiebeoordeling is niet gratis maar wordt meestal vergoed door de zorgverzekeraar. 

Inloopspreekuur:

Elke woensdag van 9.30-10.30 uur. Hier bent u welkom zonder afspraak.

Voorbereiden

 Wat kunt u zelf doen om het medicijngesprek tot een succes te maken?

Lees meer: Medicijngesprek

↑ Naar Boven